Pasangan dicekup buat ‘maksiat’ dalam air

Pasangan dicekup buat ‘maksiat’ dalam air

Ban Pecah terletak di Tanjung Piandang, Perak yang terkenal sebagai kawasan rekreasi dan aktiviti pelancongan dicemari aktiviti maksiat.

Begitulah luahan seorang pengguna facebook Mohd Shahril Mat Saad berkongsi status dilaman beliau hari ini.

“Assalamualaikum dan selamat pagi. Larian ku di ban pecah diakhiri dengan pemandangan yang mencemarkan maruah Ban Pecah. Pihak yang berkenaan terutama Jabatan Agama Islam Parit Buntar Perak mohon ambil tindakan sewajarnya.

Saya sempat bertanya lelaki tersebut isteri dia ke? Dia mengaku tidak dan saya beri nasihat sedikit walaupun tidak berhemah.

Pasangan dicekup buat 'maksiat' dalam air

Reaksi Orang Ramai

Kita think positif je..pagi tadi diorang mancing dapat pari besor sangat dah tak sabar sangat depa pun terjun dengan plan nak gagau dengan tangan tanpa disangka pari tu mengelak masuk dalam seluar si gadis pari terlepas mata kail pulak tersangkut kat area tu.. takkan nak biar.. abang hero datang memberi bantuan dengan tangan.. benda memang ambik masa tara nak terlepas.. tiba-tiba abang joging tegur.

Kat situ pejabat agama dah letak signboard dah sebagai usaha untuk mencegah perbuatan yang macam ni. Takkan 24 jam pegawai dari pejabat agama nak terpacak kat situ.

Netizen yang dok ada di situ takkan nak tengok saja, tolong la bantu apa yang patut.. mencegah kemungkaran ni adalah tanggungjawab bersama.

Maksudnya: “Barangsiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya. Apabila dia tidak mampu, maka dengan lisannya. Dan apabila dia tidak mampu lagi, maka dengan hatinya. Sesungguhnya itu adalah selemah-lemah iman.” [Riwayat Muslim (78)].

Beranggapan baik, mungkin mereka orang susah. Jadi mereka nak cari kepah… rezeki tak datang bergolek. kena usaha.

Panggil pejabat agama boleh… tapi setakat depa tu sepasang, kite pon boleh tegur. Jerkah je dari jauh, maki kow2 skit. Takde nye deme berani lawan. Ingat, sebagai masyarakat, kite pon ade tanggungjawab untuk cegah maksiat.

Jangan kata nak mandi, nk main ayaq kat situ pun takut ampai weii. kalau kena boleh la nak menggaru.

Biasanya kalau aku bawak anak anak buah aku berjalan & mandi, nampak bukan² gini, aku tegur direct je. Tak malu ke budak budak pandang.? Org ramai pandang.. mana sebenarnya level muka & harga diri ko sebagai Islam??

Orang-orang gini lah yang buatkan bangsa lain pandang serong & remeh pada usaha pejuang Islam contoh skuad badar membanteras kegiatan ni.. Dah laa undang-unndang bab ni lemah, wujud pulakk jenis ni..

Memang hina, dan takde hormat lah bangsa lain pada Agama Islam.. kalau jumpa orang macam ni, pijak je dulu.. nak panggil Jabatan Agama pon lambat.. dorang cari sajat pn tak jumpa lagi.. lagi kes gini celah gigi je pada dorang.. tu yang sampai sekaran tak jumpa.

Berita Penuh : https://f-uh.com/2021/10/03/pasangn-di-c3kvp-aktiviti-pelancongan-dic-emari-aktiviti-m-aksiat-di-klik-sini/?fbclid=IwAR19ulq1tZjh4FmFtrZTOpN6utJHmP6y_7R4Cz4qgbk9YLyjRmTp9fhlzrI

BACA JUGA :
“Dah kena baru tahu seksa” Abang Siti Sarah cerita pengalaman positif Covid-19 tahap 4
40 tahun ‘abadikan’ diri jadi tukang cuci di Masjidilharam, kenali Ahmed Khan Qandal
[VIDEO] Suami tertinggal barang di rumah, isteri ‘kantoi’ main dengan suami orang